پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:19 - 1399/12/21

علت گرانی میوه؛ تداخل مسئولیتی میان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی/کلید حل مشکل در دستان رئیس دولت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است تداخل مسئولیتی میان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی و عدم اجرای "قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی" علت بسیار مهم گرانی و کمبود کالاهای اساسی منجمله میوه است.

به گزارش کارگر آنلاین، محمد رشیدی  با انتقاد از افزایش قیمت میوه در ادامه افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی، گفت: اگرچه امروز با کمبود میوه در بازار رو به رو نیستیم اما نحوه توزیع، نبود برنامه ریزی و نظارت کافی بر بازار سبب گرانی این محصولات شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت باید میوه را به کفایت جهت توزیع شب عید خریداری کند چراکه اگر میوه به اندازه در بازار باشد قیمت آن نیز ثابت می ماند.

وی تداخل و اختلال مسئولیتی میان وزارت صمت و جهاد کشاورزی را یکی دیگر از علل اصلی آشفتگی بازار کالاهای اساسی و اینبار بازار میوه عنوان کرد و گفت: اختیاراتی همچون توزیع، واردات و صادرات را باید به وزارت جهاد کشاورزی سپرد و پای وزارت صمت از این ماجرا بیرون کشیده شود چراکه تنها با ایجاد یک سیستم تمرکز می‌توان بر بی‌نظمی‌ها فائق آمد.

رشیدی با انتقاد از عدم اجرای "قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی"، گفت: متاسفانه رئیس دولت مانع اجرای این قانون شده و یک سری اختیارات وزارت جهاد کشاورزی را به وزارت صمت سپرده است، در حالی که اگر صفر تا صد اختیارات تولید و تامین مواد غذایی در دست وزارت جهاد کشاورزی باشد دیگر شاهد مشکلات پیرامون کالاهای اساسی منجمله تامین و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها آن‌ها نخواهیم بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراز و نشیب‌های قیمتی در بازار کالاهای اساسی از نبود نظارت دقیق و باز گذاشتن دست دلال‌ها نشات می‌گیرد، افزود: همچنین تداخل مسئولیتی میان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی و عدم اجرای "قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی" علت بسیار مهم دیگر این مسئله است./

منبع: خانه ملت
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین